درخواست سرویسکار: 09153107763

9 مشکلات کلی کولر گازی

مشکلات کلی کولر گازی بسیاری از افراد در فصل تابستان از کولر گازی استفاده می کنند. عملکرد صحیح و کارایی سیستم تهویه مطبوع در فصل تابستان بسیار مهم است. برای اینکه افراد حداکثر استفاده را از کولر گازی خود ببرند و مطمئن شوند که کولر گازی آنها به خوبی کار می کند
در این مقاله میخوانید

9 مشکلات کلی کولر گازی

بسیاری از افراد در فصل تابستان از کولر گازی استفاده می کنند. عملکرد صحیح و کارایی سیستم تهویه مطبوع در فصل تابستان بسیار مهم است. برای اینکه افراد حداکثر استفاده را از کولر گازی خود ببرند و مطمئن شوند که کولر گازی آنها به خوبی کار می کند و در استفاده از آن مشکلی ندارد، باید هر از گاهی یا حداقل یک بار در سال توسط تکنسین بررسی شود که کولر گازی را چک و سرویس کنند تا کولر گازی ناگهان خراب نشود.

در ادامه این مقاله مشکلات رایج تهویه مطبوع که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند را معرفی کردیم. اگر با این مشکلات مواجه شدید، باید سریعا با یک متخصص تعمیر کولر گازی تماس بگیرید و اگر خودتان می توانید آن را برطرف کنید، دست به کار شوید. در ادامه می خواهیم شما را با رایج ترین مشکلات کولر گازی آشنا کنیم.

مقدمه ای بر مشکلات رایج کولر گازی

کاهش سرمایش کولر گازی یکی از مشکلات رایج آن است که بسیار ساده است، یک واکنش شیمیایی در سیستم تهویه مطبوع شما باعث تولید هوای سرد می شود، اگر سطح سرمایش پایین باشد به این معنی است که مشکلی وجود دارد. در بیشتر موارد ضعف سرمایش ناشی از نشت گاز کولرگازی است، در اولین فرصت کنترل های خود را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای رفع مشکل انجام دهید

فیلترهای کولر گازی کثیف هستند:

فیلتر هوای کولر گازی یکی از بخش هایی است که در صورت تمیزنکردن به موقع آن، عملکرد کولر گازی را کاهش می دهد و باعث آسیب به سایر قطعات می شود، پس هر از چند گاهی آن را تمیز کنید.
می توانید با مرکز تعمیرات کولر گازی ما در مشهد تماس بگیرید تا در اسرع وقت نسبت به تعمیر آن اقدام کنیم..

برد پاور خراب است:

یکی از رایج ترین مشکلات کولر گازی خرابی در تابلوی کنترل و یا مدار الکتریکی دستگاه می باشد که در صورت بروز مشکل در این قسمت ممکن است مشکلات مختلفی از جمله خاموش شدن کولر و یا خارج شدن دستگاه از برنامه همیشگی خود.

کولر گازی چکه میکند:

سرریز شدن آب یا نشت آب از پنل داخلی کولر گازی یکی دیگر از مشکلات رایج کولر گازی است که به دلیل مسدود شدن آب اگزوز می باشد که با سرویس کولرگازی مشکل حل می شود.

تابلو برق و انواع آن + کاربرد بیشتر بخوانید: تابلو برق و انواع آن + کاربرد

سیم کشی کابل مشکل دارد:

اگر کولر گازی شما به طور خودکار روشن و خاموش می شود، ممکن است به این دلیل باشد که دستگاه آمپراژ زیادی می کشد، سیم کشی می تواند مشکل ساز باشد و سیم کشی معیوب در دستگاه بسیار خطرناک است زیرا باعث آتش سوزی می شود.

لوله منجمد:

یخ زدگی لوله های کولر یا کندانسور نشانه کم شدن شارژ گاز دستگاه و یا کثیف بودن فیلترها است که پس از خاموش شدن و یخ زدایی آن نشتی پیدا می کند. کولر گازی را ریست کنید. اگر تمیز کردن فیلتر هوا کمکی نمی کند، کولر گازی را تا حل مشکل روشن نکنید.

اسپیلت صدای غیرمعمولی دارد:

یکی دیگر از مشکلات رایج دستگاه ، صدا یا لرزش غیرعادی این دستگاه است. این صدای غیر طبیعی ممکن است از واحد داخلی یا از واحد خارجی یا کندانسور باشد. عدم تعادل فن نیز می تواند یکی از عوامل این مشکل باشد: کمپرسور را بچرخانید یا برد و کندانسور را عوض کنید.

ترموستات کار نمی کند:

این کولر گازی ممکن است به دلیل نیاز به شارژ مجدد یا کثیف بودن کندانسور، درایو و فیلتر نیاز به شستشو داشته باشد.

سیستم تهویه مطبوع مرکزی را روشن کنید:

در صورت روشن بودن کولر گازی ابتدا ترموستات را تنظیم و بررسی کنید در صورت برطرف نشدن این مشکل با مرکز تعمیرات لوازم خانگی ما در مشهد تماس بگیرید.

پانل فن داخلی کار نمی کند:

یک مشکل رایج کولر گازی است، ابتدا فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر گیر کرد می توانید خودتان آن را تعمیر کنید. اگر روی کویل خنک کننده و لوله های خنک کننده یخ وجود دارد، یخ را ذوب کرده و دوباره بررسی کنید که فن کار می کند. در غیر این صورت ممکن است رله فن یا موتور فن خراب شده باشد با تعمیرکار کولر گازی در مشهد تماس بگیرید. در صورت داشتن هر گونه مشکل رایج تهویه مطبوع که در بالا ذکر شد، می توانید درخواست خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما به شما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Set your categories menu in Header builder -> Mobile -> Mobile menu element -> Show/Hide -> Choose menu
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.